Pages

Thursday, April 2, 2015

Sinn Sisamouth(ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត)

Sinn Sisamouth(ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត) ( ខ្មែរ : ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត [sɨn​siːsaːmut​] ; 23 ខែ​សីហា​ឆ្នាំ 1932 - 18 មិថុនា 1976​) គឺ​ជា​ដ៏​ល្បីល្បាញ​និង​ស្រួច​ខ្ពស់ នៅ​កម្ពុជា តារា​ចម្រៀង​-និពន្ធ​បទ​ចម្រៀង ក្នុង​ឆ្នាំ 1950 ដល់​ទសវត្ស​ឆ្នាំ 1970 ។
        ចាត់​ទុក​យ៉ាង​ទូលំ​ទូលាយ​ថា "ស្ដេច​ខ្មែរ​ត​ន្រ្តី​,​" ស៊ិ​ន​ស៊ី​សា​មុត​រួម​ជាមួយ រស់​សេរី​សុទ្ធា , ប៉ែន​រ៉​ន , ម៉ៅ​សា​រ៉េ​ត និង​សិល្បករ​ខ្មែរ​ដទៃ​ទៀត​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ការ​លូត​លាស់ តន្ត្រី​ប៉ុប កន្លែង​កើតហេតុ​ក្នុង រាជធានី​ភ្នំពេញ ដែល​បាន​លាយ​បញ្ចូល​គ្នា​ធាតុ​នៃ តន្ត្រី​ប្រពៃណី​ខ្មែរ ដោយ​មាន​សំឡេង​នៃ​ការ ចង្វាក់បេះដូង​និង​ក្រុម​តោ​ខៀវ និង ថ្ម​និង​រមៀល ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ ភាគ​ខាងលិច សំឡេង akin ដើម្បី ខូច​ដល់​ខួរក្បាលថ្ម​ឡាន សា​មុត​ដែល​បាន​ស្លាប់​ក្នុង​អំឡុង របប​ខ្មែរ​ក្រហម របប​ក្រោម​កាលៈទេសៈ​ដែល​មាន​ភាព​មិន​ច្បាស់លាស់​។
     

ជីវប្រវត្តិ

ជីវិត​ដំបូង

        ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត​បាន​កើត​នៅ​ថ្ងៃទី 23 ខែសីហា​ឆ្នាំ 1932 នៅ ខេត្ត​ស្ទឹង​ត្រែង ជា​កូន​របស់​លោក​ស៊ី​ន​លាង​និង​ម្តាយ SEB Bunlei នេះ​។ [1​]
លោក​ជា​កូន​ពៅ​ក្នុង​ចំណោម​បង​ប្អូន​ចំនួន​បួន​ដោយ​មាន​បងប្រុស​ម្នាក់​និង​បងប្អូន​ស្រី​ពីរ​នាក់​។ ឪពុក​របស់​លោក​ជា​ឆ្មាំ​គុក​មួយ​នៅ​ក្នុង ខេត្ត​បាត់​ដំបង និង​ជា​បន្ទាប់​មក​ទាហាន​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​មួយ​ដែល អាណានិគម​ប្រទេស​កម្ពុជា រយៈ​ពេល​។ ឪពុក​របស់​គាត់​បាន​ស្លាប់​ដោយសារ​ជំងឺ​និង​ម្តាយ​របស់​គាត់​បាន​រៀបការ​ ម្តង​ទៀត​, និង​សហជីព​ប​ណ្តា​ល​ឱ្យ​កុមារ​ពីរ​នាក់​បន្ថែម​ទៀត​។
ស៊ី​សា​មុត​បាន​ចូលរៀន​នៅ​ខេត្ត​ក​ណ្តា​ល​ស្ទឹង​ត្រែង​បឋមសិក្សា​សាលា​ពេល​ដែល​គាត់​មាន​ប្រាំ​។ នៅ​អាយុ​ប្រាំមួយ​ឬ​ប្រាំពីរ​នោះ​លោក​បាន​ចាប់​ផ្តើ​ម​បង្ហាញ​ការ​ចាប់​ អារម្មណ៍​នៅ​ក្នុង​ហ្គីតា​ហើយ​គាត់​នឹង​ត្រូវ​បាន​សួរ​ថា​ដើម្បី​សម្ដែង​នៅ​ មុខងារ​សាលា​។ លោក​ក៏​បាន​ចាប់​អារម្មណ៍​ក្នុង ព្រះពុទ្ធសាសនា បទ​គម្ពីរ​និង​សៀវភៅ​ដទៃ​ទៀត​ក៏​ដូច​ជា​ការ​លេង កីឡា​បាល់​ទាត់ និង​ការ​ហោះ ខ្លែង
នៅ​ជុំវិញ​ឆ្នាំ 1951 លោក​បាន​កន្លង​ផុត​ទៅ​រៀន​នៅ​សាលា​បឋម​សិក្សា​និង​មាន​បំណង​ថ្នាំ​នៅ​ក្នុង​ រាជធានី​ភ្នំពេញ​នោះ​ទេ​ប៉ុន្តែ​បាន​បន្ត​ធ្វើ​ការ​នៅ​ក្នុង​ការ​ក្លាយ​​​ជា ​តារា​ចម្រៀង​និង​សរសេរ​បទ​ចម្រៀង​។ គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ដែល​គាត់​មាន​នៅ​ក្នុង​សាលា​បឋម​គាត់​បាន​ក្លាយជា​ផង​ដែរ​ ដែល​បាន​ស្គាល់​នៅ​ក្នុង​សាលារៀន​របស់​គាត់​សម្រាប់​ត​ន្រ្តី​របស់​គាត់​ហើយ ​ត្រូវ​បាន​គេ​សួរ​ថា​ដើម្បី​ច្រៀង​នៅ​ក្នុង​ពិធី​សាលា​។
ពេល​ដែល​កម្ពុជា​បាន​ទទួល​បាន​ឯករាជ្យ​ពី បារាំង នៅ​ឆ្នាំ 1953 មាន​សំឡេង​ច្រៀង​ដ៏​ល្អ​ស៊ី​សា​មុត​របស់​លោក​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​គាត់​កន្លែង​មួយ​ នៅ​លើ​វិទ្យុ​ជាតិ​ថា​ជា​តារា​ចម្រៀង​ធម្មតា​។ លោក​ក៏​បាន​បន្ត​ការសិក្សា​របស់​គាត់​ធ្វើការ​នៅ​មន្ទីរពេទ្យ​ព្រះ Ketomealea ។

អាជីព​ជា​តន្ត្រី

         បន្ទាប់​ពី​បញ្ចប់​សាលា​វេជ្ជសាស្ត្រ​ស៊ី​សា​មុត​បាន​ក្លាយជា​ គិលានុបដ្ឋាយិកា​ម្នាក់​និង​បាន​រៀបការ​ជាមួយ​បងប្អូនជីដូនមួយ​របស់​លោក​កែវ Thorng Gnut របស់​លោក​នៅ​ក្នុង អា​ពា​ហ៍​ពិពាហ៍​រៀបចំ ប្តី​ប្រពន្ធ​នេះ​មាន​កូន​បួន​នាក់​។ ប៉ុន្តែ​គាត់​ក៏​ជា​តារា​ចម្រៀង​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ​យ៉ាង​ខ្លាំង​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ​កម្ពុជា​និង​ជីវិត​របស់​លោក​ជា​តារា​មួយ​លក្ខណ​ពិសេស​ជីវិត​គ្រួសារ​របស់​ គាត់​។
លោក​បាន​មាន​ច្បាស់​លាស់ crooning សំ​លេង​ដែល​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​ជាមួយ​រូបភាព​ផ្ទាល់​ខ្លួន​របស់​គាត់​អំពី​ការ​ សប្បាយ​និង​ការ​ឈឺ​ចាប់​នៃ​ស្នេហា​, បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​គាត់​ជា​និមិត្តរូប​មួយ​។ គាត់​បាន​ច្រៀង ballads ជា​ច្រើន​ផង​ដែរ​ដែល​លេខ​ថ្ម​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ពិសេស​ដ៏​លេចធ្លោ uptempo​, ហ្គីតា​កាឡៃ​-ផ្ទុក​, បូម​សរីរាង្គ​និង​ខ្លាំង​បើកបរ​ស្គរ​។ ការរៀបចំ​ផ្សេង​ទៀត​ត្រូវ​បាន​ច្រើន​ជាង ឡា​ទី​ន​ចង្វាក់ jazz -sounding ដែល​មាន woodwinds , ស្ពាន់ , និង​អង្គការ​ជំនួយ គោះ
នៅ​ដើម​ទសវត្សរ៍ 1950 លោក​បាន​ក្លាយ​​​ជា​កូនសិស្ស​របស់​មហាក្សត្រី Nearyrath មួយ​។ លោក​ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រះ​រាជ​វង្ស Phleng Troap (ណ្តុំ​បុរាណ​របស់​រាជ​រតនាគារ​) ដែល​ជា​កន្លែង​ដែល​ការ​រួម​គ្នា​ជាមួយ​សុះ​ម៉ា​លោក​បាន​ស​ម្តែ​ង​នៅ​ឯ​ពិធី​ និង​មុខងារ​របស់​រដ្ឋ​រាជ​។ ចំនួន​នៃ​បទ​ចម្រៀង​ដែល​គាត់​បាន​សរសេរ​ជាបន្តបន្ទាប់​បង្កើត​បាន​បទ​ភ្លេង​ លេង​ច្បាស់​លាស់​នៃ​តន្ត្រី​ប្រពៃណី​ខ្មែរ​ដែល​គាត់​បាន​ធ្វើ​នៅ​អាយុ​នៃ​ ការលូតលាស់​ទាំង​នោះ​។ នៅ​ក្នុង​ពាក់​ក​ណ្តា​ល​ទសវត្សរ៍​ឆ្នាំ 1950 ដែល​ជា​បទ​មនោសញ្ចេតនា "Violon Sneha​" តែង​ដោយ​លេង​វី​យូ​ឡុ Hasse Salan​, catapulted ស៊ី​សា​មុត​ចូល​ទៅ​ក្នុង stardom ។ នៅ​ក្នុង​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​បទ​ចម្រៀង​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ឡើង​វិញ ​ចេញ​ដោយ​ចំនួន​ដ៏​ធំ​មួយ​នៃ​ការ​ស​ម្តែ​ង​សម័យ​ទំនើប​រួម​ទាំង​សុង​សេង​ហ៊​ ន​ដែល​បាន​មក​ពី កោះ Rhode , ម៉ុ​ល Kamach (តារា​ចម្រៀង​និង​ជា​អ្នក​លេង​ហ្គីតា​នៃ​ឆ្នាំ 1960 ដែល​បាន​គេច​ខ្លួន​ពី​ការ​គ្រប់​គ្រង​របស់​ខ្មែរ​ក្រហម​ហើយ​ឥឡូវ​នេះ​កំពុង​ រស់​នៅ ប្រទេស​បារាំង​)​, ​​ណៃ​សៀង (ខ្មែរ​មួយ​ដែល​មាន​មូលដ្ឋាន​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​បារាំង​) និង​ទ្រង់ Sivonn (មួយ​ជំនាញ​ខាង​សំ​លេង​ជា​ស្ត្រី​មក​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ​) ។
ភាគច្រើន​នៃ​ថត​កាសែត​ស៊ី​សា​មុត​ពី​រយៈ​ពេល​នេះ​មិន​បាន​រស់នៅ​បាន​ ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​នៃ​ការ​ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ចលាចល​សង្គម​បើ​ទោះ​បី​ជា​ពេល​នេះ​ ហើយ​បន្ទាប់​មក​មួយ​ចំនួន​នៃ​ឆ្នាំ 1950 ស៊ី​សា​មុត​និង​ដើម​ទសវត្សរ៍​ឆ្នាំ 1960 ទស្សនា​ត្រូវ​បាន rerecorded ជោគជ័យ​។ បុក​មួយ "ស្រី​ស្រស់ Khmeng​" ឡើង​វិញ​ផុស​ចេញ​ពី​ក្នុង oblivion ជា​មួយ​នឹង​ឆ្នាំ 2002 ភ្លេង​ដ៏​ស្មោះត្រង់​សួង​ច​ន្ថា​បាន​។ ទស្សនា​ផ្សេងទៀត​ស៊ី​សា​មុត​នៃ​រយៈ​ពេល​ដូច​គ្នា​រួម​មាន​: « Anussavry ភ្នំក្រវ៉ាញ ",​" (Doch Chett ស្រី​) ចុង Srol ",​" Thngai Dob Pee ធ្នូ ",​" Thngai Muoy Kakkda ",​" ទឹក​កែប ",​" ស្ទឹង​ពោធិ៍សាត់ "និង​" ព្រែក អេង OSS សង្ឃឹម "។
ការ​ចាប់​ផ្តើ​ម​នៅ​ជុំវិញ​ឆ្នាំ 1963 ស៊ី​សា​មុត​បាន​ចាប់​ផ្តើ​ម​ថត​នៅ​លើ​ស្លាក​វត្ត​ភ្នំ​។ "ចំប៉ា​បាត់ដំបង​" របស់​លោក​បាន​ឈ្នះ​ការ​សាទរ​ជា​បន្ទាន់​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​។ នៅ​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​ទូរទស្សន៍​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ឆ្នាំ 1971 សំ​ភា​ស​ន៍​ន​ស៊ី​សា​មុត​បាន​រំលឹក​ថា "ចំប៉ា​បាត់ដំបង​" ជា​បទ​ចម្រៀង​ដែល​ច្រៀង​ជា​លើក​ដំបូង​នៅ​ថ្ងៃ​សម្ពោធ​ស្ថា​នី​យ៍​ក្នុង​ ឆ្នាំ 1965 ។
តើ​អ្វី​ដែល​បាន​ចាប់​ទស្សនិកជន​ស៊ី​សា​មុត​គឺ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​មួយ​ចំនួន​ បួន​ដុំ​ថ្ម​, និង​ឧបករណ៍​ជា​មួយ​នឹង​ក្រុម​តន្ត្រី​រមៀល​ហ្គីតា​និង​ការ​គោះ​, ការ​ចាកចេញ​ពី​ក្រុម​ត​ន្រ្តី​ការ​គាំទ្រ​របស់​ឧបករណ៍​ខ្យល់​មួយ​។ គាត់​ក៏​បាន​សាកល្បង​ជាមួយ​តន្ត្រី​ឡា​ទី​ន​, infatuated ដែល​អាច​បាន​ចាប់​ផ្តើ​ម​ជា​មួយ​នឹង​សមាសភាព​របស់​ព្រះអង្គម្ចាស់​នរោត្តម​ សីហ​នុ​ដូចជា "រាត្រី​លោក Del បាន​គី​មូ​ន​ជួប​ភ័​ក្រ​" និង "ភ្នំពេញ​" រ​។
ប្រជាប្រិយភាព​របស់​លោក​ស៊ី​សា​មុត​យ៉ាង​ណា​ក៏​មិន​ចន្ទ​រ​កាស​ការងារ​របស់​ សិល្បករ​ថត​ផ្សេង​ទៀត​ជា​ពិសេស​អ្នក​ដែល​បាន​ច្រៀង​នៅ​វិទ្យុ​ជាតិ​ដូច​ជា Eum សុង Seurm និង​ហួយ​មាស​នេះ​។ លោក​មាស​ហុ​ក​សេង​អ្នក​សិល្បៈ​ជា​សំឡេង​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភ្នំពេញ​សិល្បៈ ("សាលា​រចនា​"​) ក៏​បាន​សម្រេច​ឋានៈ​ជា​តារា​ល្បី​ក្នុង​ឆ្នាំ 1966 ជាមួយ "Lolok ញី Chmaul​" ។ ទស្សនា​ដោយ​សិល្បករ​ទាំង​នេះ​ជា​ញឹកញាប់​បាន​មក​ពី​ប៊ិច​របស់​កវីនិពន្ធ​ម៉ា ​ឡៅ​ហ្សែ​ន Pi ដែល​ជា​កវី​ដែល​មាន​ទេព​កោសល្យ​និង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​នៅ​ពេល​នេះ​កំពុង​រស់​ នៅ​ក្នុង​រដ្ឋ California ដែល​មាន​ស្នាដៃ​ដូចជា "ទិវា Samot ត្រពាំង​រូង​" និង "Lolok ញី Chmaul​" នោះ​ទេ​។ ទោះ​បី​ជា​មាន​បទ​ម្តងម្កាល​ដូច​ជា "Akassyean​" សុះ​ម៉ា​នៅ​លើ​ដៃ​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​បាន​បង្ហាញខ្លួន​ឡើង​ដើម្បី​ត្រូវ​បាន​ បញ្ឈប់​សកម្មភាព​ដោយ​អយុត្តិធម៌​នៅ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ចម្រៀង ​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​ជា​មួយ​នឹង​ការ​មក​ដល់​នៃ​ផលិតកម្ម​ថត​ដូច​ជា​វត្ត​ក្នុង​ រាជធានី​និង​ចាន់ Chaya នេះ​។
នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ 1960 ហើយ​ចុង​ឆ្នាំ 1970 ដើម​ស៊ី​សា​មុត​បាន​ច្រៀង​ចម្រៀង​បទ​ភ្លេង​ទៅ​នឹង​ចំនួន​នៃ​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​ពេញ​និយម​ដូច​ជា គង់មាន​ថ្ងៃ​ស្រី​ដឹងខ្លួន , ទេព Sodachan , និង Thavory មាស​បង នៅ​ក្នុង "ពៅ​ឈូក​ស​»​ដែល​ជា​ភាព​ជោគជ័យ​ឆ្នាំ 1967 ដឹកនាំ​ដោយ​លោក​ទា​លឹម​គុណ​, សា​មុត​បាន​ចាប់​បាន​ប្រកាស​ពី​ការ​បែកបាក់​ដ៏​តារា​នាំ​មុខ​ឌី​សា​វ៉េ​ត​ និង​លោក​ជា Yuthan ជាមួយ​" Neavea Chivit "របស់​គាត់​។ ក្នុង​រយៈពេល​ជា​យូរ​មក​ហើយ​ក្នុង​អាជីព​របស់​គាត់​សមុទ្រ​បាន​កត់ត្រា​បទ​ ច្រៀង​រួម​គ្នា​ជាច្រើន​ដែល​មាន​ស្ត្រី​ជា​ដៃ​គូ​ច្រៀង​រួម​ទាំង​ការ​នៅ​ដើម ​ឆ្នាំ 1960​, ម៉ៅ​សា​រ៉េ​ត , កែវ Settha​, ឈុ​ន្នី​វណ្ណា​, ហួយ​មាស​, រស់​សេរី​សុទ្ធា , និង ប៉ែន​រ៉​ន ប៉ែន​រ៉​ន​បាន​ចាប់​ផ្តើ​ម​ថត​នៅ​ឆ្នាំ 1966 ជា​មួយ​នឹង​សា​មុត​រស់​សេរី​សុទ្ធា​បាន​ចាប់​ផ្តើ​ម​អាជីព​របស់​នាង​នៅ​ ក្នុង​ឆ្នាំ 1967 ដោយ​មាន​ការ​ប៉ះ​ទង្គិច​នៅ​ជុំវិញ "ស្ទឹង​ខៀវ​" នេះ​។ ខ្ពស់​សំ​លេង​ច្បាស់​របស់​នាង​បាន​ត្រឹមត្រូវ​តុល្យភាព​សំឡេង​កាន់តែ​ជ្រៅ​-សូរ​សេ​ម្ល​ង​របស់​ស៊ី​សា​មុត​។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​គុណភាព​នៃ​បទ​ចម្រៀង​សា​មុត​បាន​ធ្លាក់ចុះ​យ៉ាង​លឿន​ក្នុង​ ឆ្នាំ 1970 ដែល​បាន​រក្សា​ទុក​សម្រាប់​ឧ​ទ​ហរ​ណ៍​គួរ​ឱ្យ​កត់​សម្គាល់​មួយ​ចំនួន​ដែល​ បាន​សរសេរ​ដោយ​កវីនិពន្ធ voy ហូ​ដែល​បាន​សហការី​ឈរ​មួយ​រយៈ​ពេល​យូរ​។ ក្នុង​រយៈ​ពេល​ដូច​គ្នា​ថា​សមុទ្រ​ប្រែប្រួល​ចំនួន​នៃ​បទ​ចម្រៀង​របស់​ថៃ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ឈុត​របស់​គាត់​។
ចាប់ពី​ឆ្នាំ 1972 ដល់​ឆ្នាំ 1973 បោះពុម្ពផ្សាយ​ត​ន្រ្តី Kruorch Bunlyhe បាន​ចេញ​ការ​ប្រមូល​នៃ​ចម្រៀង​មនោសញ្ចេតនា​ដែល​មាន​ដែល​មាន​ចំនួន 500 នាក់​នៃ​បទ​ចម្រៀង​ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត​នេះ​។ វា​ត្រូវ​បាន​គេ​ប៉ាន់​ប្រមាណ​ថា​គាត់​បាន​សរសេរ​បទ​ចម្រៀង​រាប់​ពាន់​នាក់​ , អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​មួយ​សម្រាប់​ថ្ងៃ​ដែល​គាត់​មាន​ដ៏​ល្បី​គ្នា ​, កូន​ប្រុស​របស់​លោក​ស៊ី​ន Chaya បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា​។
រួម​ជា​មួយ​នឹង​ការ​ប្រ​ព្រឹ​ត្ដ​ដើម​របស់​លោក​សា​មុត​ក៏​បាន​ណែនាំ​បទ​ ចម្រៀង​របស់​លោក​ខាង​លិច​ជា​ច្រើន​ដល់​ប្រទេស​កម្ពុជា​គ្រាន់​តែ​សរសេរ​ខ​ គម្ពីរ​ថ្មី​មួយ​នៅ​ក្នុង ភាសា​ខ្មែរ ឧ​ទា​ហរ​ណ៏​ដូចជា " ផ្ទះ​នៃ Rising ព្រះអាទិត្យ "ជា​" ខ្ញុំ​នៅតែ​កំពុង​រង់ចាំ​អ្នក​» (ដែល​ជា​ការ​បង្ហាញ​ដ៏​ល្អ​ពិសេស​នៃ​ឃ្លា​ប្រកប​ដោយ​និរន្តរភាព​របស់​គាត់​ និង​សំ​លេង baritone ជា​) "ខ្មៅ​វេទមន្ត​ស្ត្រី​" (ឥទ្ធិពល​គូរ​ពី Santana កំណែ​) ក្រោម​ចំណង​ជើង «​ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់ Petite ស្ត្រី ",​" ស្ករ​ស្ករ "និង​" Quando ស្រឡាញ់​របស់​ខ្ញុំ​»​។
      

វាល​ពិឃាត

        បន្ទាប់ពី​នោះ រដ្ឋប្រហារ ដោយ លន់​ណុ​ល រដ្ឋា​ភិ​បាល​នៅ​ថ្ងៃទី 18 ខែមីនា​ឆ្នាំ 1970 ដែល​បាន​ផ្តួ​ល​រំលំ​របប​នៃ​ព្រះបាទ​នរោត្តម​សីហ​នុ​ដែល​បាន​ស៊ី​សា​មុត​បាន ​ចាប់ផ្តើម​ច្រៀង​ចម្រៀង​ឃោសនា​នៅ​ក្នុង​ការ​គាំទ្រ​នៃ​សាធារណរដ្ឋ​ខ្មែរ​ ថ្មី​។ មួយ​ក្នុង​ចំណោម​បទ​ចម្រៀង​បែប​បុរាណ​ដែល​បាន​ក្លាយ​​​ជា​ការ​ស៊ូទ្រាំ​គឺ "ម៉ៃ Owy អៅ​កីឡាករ Yoann​" ប្រាប់​រឿង​របស់​ម្តាយ​ការ​ផ្តល់ Mantra គ្រប​ដ​ណ្ត​ប់​ដែល​មាន​អាវ​កាក់​វេទមន្ត​កូន​ប្រុស​ទាហាន​របស់​នាង​នៅ​លើ​ វិធី​របស់​គាត់​ដើម្បី​ប្រយុទ្ធ​មួយ​។ សំដៅ​ដល់​ចលនា​ទ័ព​កុម្មុយនិស្ត​នៅ​លើ​ទឹកដី​កម្ពុជា​ក្នុង​អំឡុង​ពេល សង្គ្រាម​វៀតណាម , ខ​គម្ពីរ​ក្នុង​បទ​ចម្រៀង​តែ​មួយ​បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា​ស្តេ​ច​បាន​ទម្លាក់​ចេញ​ពី​ដី​ធ្លី​នៅ​កម្ពុជា​បាន​លក់​ទៅ​ឱ្យ វៀតកុង ការ​រិះ​គន់​បែប​នេះ​របស់​គ្រួសារ​រាជវង្ស​ត្រូវ​បាន​គេ​មិនធ្លាប់​មាន​ ពីមុន​មក​មិន​បាន​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ក៏​បាន​ផ្ដល់​ឱ្យ​ថា​សា​មុត​បាន​កូនសិស្ស​ របស់​ព្រះ​មហា​ក្សត្រិយានី​កុ​សុ​មៈ Nirirath ម្តាយ​របស់​សម្ដេច​សីហ​នុ​បាន​មួយ​។ នេះ ខ្មែរក្រហម​បាន កាន់កាប់​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី 17 ខែ​មេសា​ឆ្នាំ 1975 បាន​ឃើញ​សា​មុត​បាន​បង្ខំ​ចេញ​ពី​ទីក្រុង​រួម​ជាមួយ​ប្រជាជន​រាប់​លាន​នាក់​ ផ្សេង​ទៀត​។
នៅ​ពេល​នេះ​គាត់​បាន​រៀបការ​ម្តង​ទៀត​ដើម្បី​ឱ្យ​អ្នក​រាំ​របាំ​នៅ​ក្នុង​ ការ​រាំ​របាំ​បា​ឡេ​របស់​ព្រះរាជា​ដែល​មាន​ផ្ទៃពោះ​កូន​ទី​ពីរ​របស់​ប្តី​ ប្រពន្ធ​នេះ​។
ស្ថានភាព​នៃ​ការ​ស្លាប់​របស់​គាត់​នៅ​ក្នុង វាល​ពិឃាត គឺ​មាន​មិន​ស្គាល់​នោះ​ទេ​ប៉ុន្តែ​គាត់​មាន​ការ​តភ្ជាប់​ជាមួយ​នឹង​ រដ្ឋាភិបាល​ចាស់​ត្រូវ​បាន​ការអប់រំ​ខ្ពស់​និង​ជា​សិល្បករ - អន្ទាក់​ទាំង​អស់​នៃ​សង្គម​ថា ប៉ុល​ព​ត បាន​ស្វែង​រក​ដើម្បី​លុប​បំបាត់​។ មួយ​ក្នុង​ចំណោម​រឿង apocryphal គឺ​ថា​មុន​ពេល​ដែល​គាត់​ត្រូវ​បាន​សម្លាប់​សា​មុត​បាន​សួរ​ថា​គាត់​ត្រូវ​ បាន​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ច្រៀង​ចម្រៀង​សម្រាប់​កម្មាភិបាល​នេះ ប៉ុន្តែ​ជា​ទាហាន​ត្រូវ​បាន​គេ​ដាក់​ភ្នែក​ហើយ​បន្ទាប់​ពី​លោក​បាន​បញ្ចប់​ការ​ច្រៀង​បាន​សម្លាប់​គាត់​ចុះ​។

កេរ្តិ៍​ដំណែល

        ដោយ​សារ​តែ​វត្តមាន​និង​ឥទ្ធិពល​របស់​ខ្លួន​នៅ​លើ​តន្ត្រី​របស់​កម្ពុជា​គឺ​ យ៉ាង​ខ្លាំង​នោះ​លោក​គឺ​ជា​ឈ្មោះ​គ្រួសារ​នៅ​តែ​មាន​និង​នៅ​តែ​ពេញ​និយម​ទៅ​ មួយ​ថ្ងៃ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​នេះ​។ កូន​បី​នាក់​មក​ពី​អា​ពា​ហ៍​ពិពាហ៍​ជា​លើក​ដំបូង​ន​ស៊ី​សា​មុត​បាន​រស់​រាន​ មាន​ជីវិត​ពី​របប​ខ្មែរ​ក្រហម​និង​មួយ​កូនប្រុស​ស៊ី​ន Chanchhaya បាន​ក្លាយជា​តារា​ចម្រៀង​សម្រាប់​វិទ្យុ​កម្ពុជា​ទោះ​បី​ជា​លោក​ផ្ទ​​ាល់​ បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា​លោក​មិន​អាច​ត្រូវ​បាន​ប្រៀបធៀប​ទៅ​នឹង​ឪពុក​របស់​គាត់​ ។
ទោះ​បី​ជា​វីដេអូ​មេ​ទាំងអស់​របស់​ស្ទូឌីយោ​ថត​របស់​គាត់​ត្រូវ​បាន​គេ​ គិតថា​ត្រូវ​បាន​បំផ្លាញ​ដោយ​របប​ខ្មែរ​ក្រហម​ការងារ​របស់​គាត់​រស់​នៅ​ ក្នុង​ថត​ដែល​បាន​បង្កើត​ពី​កាសែត​និង LPs ដែល​ត្រូវ​បាន​ផ្ទេរ​ទៅ​ជាបន្តបន្ទាប់​ស៊ីឌី​និង​ត្រូវ​បាន​ឮ​ជា​ញឹកញាប់​នៅ ​លើ​ស្ថា​នី​យ៍​វិទ្យុ​ជាតិ​កម្ពុជា​។
សា​មុត​ជា​ដៃគូ​ច្រៀង​ជា​ញឹកញាប់​របស់​លោក រស់​សេរី​សុទ្ធា ហើយ​តារា​ចម្រៀង​ផ្សេង​ទៀត​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ក្នុង​សម័យ​នេះ​រួម​ទាំង លោក​មាស Samoun , លោក​ចាន់ Chaya , ជួន​ម៉ាឡៃ , និង ប៉ែន​រ៉​ន ត្រូវ​បាន​បង្ហាញ​នៅ​លើ​បទ​ភ្លេង​ទៅ​ក្នុង លោក Matt Dillon ភាព​យន្ត​របស់ ទីក្រុង​ប្រេត បទ​ដោយ​សា​មុត​គឺ "ដឹ​មូ​លោក​​ Pei ណា​" និង "លោក Ne តែ Fache Pas


No comments:

Post a Comment