Pages

Thursday, April 2, 2015

Ros Serey Sothea(រស់​ សេរី​សុទ្ធា)

រស់​សេរី​សុទ្ធា ( ខ្មែរ : រស់​សេរី​សុទ្ធា ) (ឆ្នាំ 1948 [1​] - ឆ្នាំ 1977 [2​] ) គឺ​ជា​តារា​ចម្រៀង​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នៃ ប្រទេស​កម្ពុជា របស់ សង្គម រា​ស្រ្ត​និយម​និង សាធារណរដ្ឋ​ខ្មែរ នាង​បាន​ច្រៀង​ពី​ភាព​ខុស​គ្នា​នៃ​ប្រភេទ​ប៉ុន្តែ​ស្នេហា ballads ក្លាយ​ជា​ការ​ប្រ​ព្រឹ​ត្ដ​ដែល​មាន​ប្រជាប្រិយភាព​បំផុត​របស់​នាង​។ បើ​ទោះ​បី​ជា​អាជីព​ខ្លី​ជា​មួយ​នាង​ត្រូវ​បាន​បញ្ចូល​ជា​មួយ​នឹង​ការ​ផលិត​ បទ​ចម្រៀង​រាប់​រយ​នាក់​និង​សូម្បី​តែ​ស​ម្តែ​ង​ក្នុង​ខ្សែ​ភាព​យ​ន្ដ​មួយ​ ចំនួន​និង​ខ្សែភាពយន្ត​។ ព​ត៌​មាន​លំអិត​នៃ​ជីវិត​របស់​គាត់​គឺ​មាន​ការ​ខ្វះខាត​និង​ជោគវាសនា​របស់​នាង​ក្នុង​អំឡុង​ពេល របប​កម្ពុជា​ប្រជាធិបតេយ្យ នៅ​តែ​ជា​អាថ៌កំបាំង​មួយ​។
ចុង ព្រះបាទ​នរោត្តម​សីហ​នុ បាន​ហៅ​រស់​សេរី​សុទ្ធា "សំឡេង​មាស​នៃ​រដ្ឋធានី​រាជវង្ស​" ។

ជីវប្រវត្តិ

ជីវិត​ដំបូង

     រស់​សុធា​បាន​កើត​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ 1948 [2​] ទៅ​រស់ Sabun និង​ណា​ត​សា​នៅ ខេត្ត​បាត់ដំបង ខេត្ត​។ រីក​លូតលាស់​ឡើង​ក្រីក្រ​ដែល​ទាក់ទង​, រស់​សុធា​ជា​កូន​ពៅ​ជា​លើក​ទី​ពីរ​កូន​ប្រាំ​នាក់​ដែល​បាន​រួម​បញ្ចូល​ជា​បងស្រី​សកម្មជន​របស់ លោក​រស់ Saboeut[3​] នាង​បាន​បង្ហាញ​ទេពកោសល្យ​សំ​លេង​ដែល​ជា​កូន​មួយ​ហើយ​បាន​ធំឡើង​បាន​ស្ដាប់​ដល់​ដើម នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ដូច​ជា​តារា​ចម្រៀង ម៉ៅ​សា​រ៉េ​ត និង Chunn ម៉ាឡៃ ដែល doubtlessly មាន​នូវ​ឥទ្ធិពល​យ៉ាង​ជ្រាលជ្រៅ​។
ទេពកោសល្យ​សុធា​នឹង​នៅ​តែ​លាក់​ដោយ​ទំនាក់​ទំនង​នេះ​រហូត​ដល់​មិត្ត​ភក្តិ​ បញ្ចុះបញ្ចូល​នាង​ឱ្យ​ចូល​រួម​ក្នុង​ការ​ប្រកួត​ច្រៀង​មួយ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ 1963 បន្ទាប់​ពី​ការ​ឈ្នះ​ការ​ប្រកួត​នេះ​នាង​ទទួល​បាន​ការ​យក​ចិត្ត​ទុកដាក់​និង ​កោតសរសើរ​ខេត្ត​នេះ​និង​ត្រូវ​បាន​អញ្ជើញ​ឱ្យ​ចូល​រួម Lomhea Yothea (ជា​ក្រុម​តន្ត្រី​) ដែល​បាន​ធ្វើ​ជា​ទៀង​ទាត់​នៅ​ស្ទឹង​ខៀវ ភោជនីយដ្ឋាន​មួយ​នៅ​ខេត្ត​បាត់ដំបង​។ វា​ត្រូវ​បាន​គេ​ជឿ​ថា អ៊ឹម​សុង Seurm តារា​ចម្រៀង​ពី​វិទ្យុ​ជាតិ​ឮ​ពី​ទេពកោសល្យ​សុធា​និង​បាន​អញ្ជើញ​គាត់​ឱ្យ​រដ្ឋធានី ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ក្នុង​ឆ្នាំ 1967 ។

អាជីព​ជា​តន្ត្រី

     នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​លោកស្រី​បាន​អនុម័ត​ឈ្មោះ​ក្លែងក្លាយ​រស់​សេរី​ សុទ្ធា​និង​បាន​ក្លាយជា​តារា​ចម្រៀង​សម្រាប់​ច្រៀង​ស​ម្តែ​ង​វិទ្យុ​ជាតិ​ ដោយ​មាន លោក​អ៊ឹម​សុង Seurm ការ​ចាក់​លើក​ទី​មួយ​របស់​នាង​ស្ទឹង​ខៀវ (ទន្លេ​ខៀវ​) បាន​បង្ហាញ​កាល​ពី​ឆ្នាំ​ដូច​គ្នា​នេះ​ដែរ​ហើយ​នាង​បាន​ទាក់ទាញ​អ្នក​គាំទ្រ ​បាន​យ៉ាង​លឿន​ជា​មួយ​នឹង​សំ​លេង​ច្បាស់​លាស់​និង​ទីលាន​ខ្ពស់​របស់​នាង​។ នៅ​ទី​បំផុត​នាង​បាន​ក្លាយ​ជា​ដៃ​គូ​ជា​ទៀងទាត់​ជាមួយ ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត តារា​ចម្រៀង​នាំ​មុខ​នៃ​សម័យ​នេះ​ហើយ​ពួក​គេ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​បំបែក​។ នាង​ក៏​បាន​ស​ម្តែ​ង​ជា​មួយ​តារា​ចម្រៀង​លេច​ធ្លោ​ផ្សេង​ទៀត​នៃ​សម័យ​ដូចជា ប៉ែន​រ៉​ន , ហួយ​មាស , និង សុះ​ម៉ាត់
រចនាប័ទ្ម​នៃ​អាជីព​ដំបូង​របស់​នាង​ត្រូវ​បាន​កំណត់​ដោយ​កាព្យ​ប្រទេស​កម្ពុជា​តាម​បែប​ប្រពៃណី​និង​ការ​ច្រៀង​។ នាង​បាន​នៅ​ទី​បំផុត​នឹង​ផ្លាស់​ប្តូ​រ​ទៅ​ជា​រចនាប័ទ្ម​សហ​សម័យ​ដោយ​រួម​ បញ្ចូល​គ្នា​រវាង​បទ​មនោសញ្ចេតនា drenched បាត់បង់​, ការ​ក្បត់​និង​ការ​ស្លាប់​ដោយ​ឧបករណ៍​ខាងលិច​។ ការ​ផ្លាស់​ប្តូ​រ​នៃ​រចនាប័ទ្ម​នេះ​ត្រូវ​បាន​ភាគ​ច្រើន​ទំនង​ជា​ត្រូវ​បាន ​កំណត់​គុណលក្ខណៈ​អា​ពា​ហ៍​ពិពាហ៍​ដ៏​តក់ស្លុត​របស់​នាង​ជាមួយ​មិត្ត​តារា​ ចម្រៀង​, សុះ​ម៉ាត់
ដោយ​ឆ្នាំ 1970​, ឥទ្ធិពល​អា​មេ​រិ​ក​ពី​ប្រទេស​ជិតខាង វៀតណាម​ខាងត្បូង បាន​ឈាន​ដល់​ប្រទេស​កម្ពុជា​និង​សុធា​រួម​ជាមួយ​សហ​សម័យ​របស់​នាង​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​ធ្វើ​ពិសោធ​នៅ​ក្នុង​ប្រភេទ​ខាងលិច​។ ខ្ពស់​, សំ​លេង​របស់​នាង​បាន​យ៉ាង​ច្បាស់​គួបផ្សំ​ជាមួយ​ការ​គាំទ្រ​ក្រុម​ត​ន្រ្តី​ រ៉ុ​ក​លក្ខណៈ​លេចធ្លោ​, កាឡៃ​-ផ្ទុក​ហ្គីតា​សំណ​បូម​សរីរាង្គ​និង​ខ្លាំង​, ការ​បើកបរ​ស្គរ​, បាន​បង្កើត​ឡើង​សម្រាប់​ជា​ខ្លាំង​សម្លេង​ពេល​ខ្លះ​គួរ​ឱ្យ​ភ័យ​ខ្លាច​ដែល​ ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា​ដ៏​ល្អ​បំផុត​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ថា​ជា ខូច​ដល់​ខួរក្បាលថ្ម​ឡាន ដូច​ជា​មេ​ដឹក​នាំ​នៃ​ឆាក​តន្ត្រី​, ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត , សុធា​ជា​ញឹកញាប់​នឹង​យក​ពេញ​និយម លោកខាងលិច បទ​ថ្ម​ដូច​ជា លោក John Fogerty របស់ " មាន​មោទនភាព​ម៉ា​រី "និង refashion ពួក​គេ​ជាមួយ​នឹង​អត្ថបទ​ចម្រៀង​ខ្មែរ​។
ប៉ុ​ន្ដែ​បទ​មនោសញ្ចេតនា​នឹង​នៅ​តែ​មាន​ការ​ងារ endearing បំផុត​របស់​នាង​ក្នុង​ចំណោម​ប្រជាជន​អភិរក្ស​បន្ថែម​ទៀត​។ នាង​ត្រូវ​បាន​ស្វែង​រក​ជា​ញឹកញាប់​ដោយ​អ្នកដឹកនាំ​រឿង​ដើម្បី​អនុវត្ត​ការ​ច្រៀង​និង / ឬ​ទោល​ក្នុង​ខ្សែ​ភាព​យ​ន្ដ​របស់​ពួក​គេ​។ ការ​សហការ​សុធា​ជាមួយ​ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​នៅ​កម្ពុជា​គឺ​ជា​ការ​ដ៏​មាន​ តម្លៃ​ក្នុង​ការ​កំណត់​អត្ត​សញ្ញាណ​បាន​បាត់​បង់​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​របប​ កុម្មុយនិស្ត​ជាង 250 ខ្សែភាពយន្ត​។
សុធា​មិន​បាន​ច្រៀង​នៅ​ក្រោម​ស្លាក​កំណត់​ត្រា​ណា​មួយ​និង​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​រស់​នៅ​តិច​តួច​ជា​តន្ត្រីករ​ម្នាក់​។ នាង​ត្រូវ​បាន​គេ​ទទួល​ស្គាល់​ថា​ជា​កំណប់​ជាតិ​និង​មាន​កិត្តិយស​ដោយ​ព្រះបាទ នរោត្តម​សីហ​នុ ជាមួយ​នឹង​ចំណង​ជើង​របស់​ព្រះរាជា​នៃ "ព្រះ Reich បាន​ធានី Somlang មាស​" ដែល​ជា "សំឡេង​មាស​រាជ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​" ។
ពី​ទំនាក់ទំនង​ដ៏​ខ្លី​របស់​នាង​ជា​មួយ​នឹង​ការ parachutist សាធារណរដ្ឋ​ខ្មែរ​និង​ជា​អគ្គ​ស្រី​យ៉ា​, សុធា​បាន​កាន់តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ក្លាយ​​​ជា​ការ​ចូល​រួម​នៅ​ក្នុង​យោធា​។ ក្នុងនាម​ជា​សាធារណរដ្ឋ​ខ្មែរ​បាន​ជួប​ការ​លំបាក​ក្នុង​សង្គ្រាម​ស៊ីវិល​ សុធា​និង​ស៊ី​សា​មុត​និង​សម័យ​របស់​ពួក​គេ​បាន​បោះ​ពុម្ព​ផ្សាយ​បទ​ចម្រៀង​ ស្នេហាជាតិ​សម្រាប់​សាធារណរដ្ឋ​ថ្មី​នេះ​។ អាជីព​របស់​នាង​នឹង​បន្ត​រហូត​ដល់ ខ្មែរ​ក្រហម​បាន ចាប់​យក​រដ្ឋធានី​ឡោមព័ទ្ធ​នេះ នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ នៅ​ខែ​មេសា​ឆ្នាំ 1975 ។

ជីវិត​ផ្ទាល់​ខ្លួន

       បុគ្គលិកលក្ខណៈ​សុធា​ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា​ជា​ការ​មិន​ប្រែប្រួល​តិចតួច​និង​ការ​បម្រុង​ទុក​។ នាង​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា​បាន​ចូល​រួម​នៅ​ក្នុង​ការ​ទំនាក់​ទំនង​មួយ​ចំនួន​ដែល​ពេញ​មួយ​ជីវិត​របស់​នាង​។ នៅ​ពេល​ដែល​នាង​បាន​មក​ដល់​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នាង​ត្រូវ​បាន​ស្វែងរក​ដោយ​សុះ​ម៉ាត់​មិត្ត​តារា​ចម្រៀង​និង​បាន​រៀបការ​នៅទីបំផុត​។ ជា​អកុសល​ម៉ាត់​ត្រូវ​បាន​គេ​រួច​ហើយ​បាន​រៀបការ​ដោយ​ស្រប​ច្បាប់​ទៅ​ឱ្យ​ប្រពន្ធ​ពីរ​នាក់​ផ្សេង​ទៀត​។ ក្នុងនាម​ជា​អាជីព​របស់​នាង​បាន​ផ្លាស់​ប្តូ​រ​មុខ​ម៉ាត់​សុះ​ក្លាយ​​​ជា​ដេ ​ល​ឆ្កួត​ច្រណែន​នៃ​ភាព​ជោគជ័យ​របស់​នាង​និង​របស់​បុរស​ដែល​បាន​មក​មើល​នាង​ បាន​ស​ម្តែ​ង​។ បាត់បង់​ស្មារតី​ដោយ​ការ​រំលោភ​បំពាន​ផ្លូវ​ចិត្ត​ពី​ការ​ច្រណែន​ថេរ​នៃ​ ប្រពន្ធ​ផ្សេង​ទៀត​របស់​គាត់​និង​អំពើ​ហិង្សា​ក្នុង​គ្រួសារ​សុះ​ម៉ាត់​ពី​ នោះ​ពួក​គេ​បាន​បំបែក​នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ប្រាំមួយ​ខែ​នៃ​ការ​អា​ពា​ហ៍​ពិពាហ៍​ ។ ដោយ​មាន​ឈ្មោះ​របស់​នាង​បំផ្លាញ​ជា​លទ្ធផល​នៃ​ការ​លែងលះ​គ្នា​នេះ​នាង​ត្រូវ ​បាន​ចាក​ចេញ​ជា​មួយ​នឹង​ជម្រើស​មួយ​ហើយ​បាន​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​កាន់​ក្រុម​ គ្រួសារ​របស់​នាង​នៅ​ខេត្ត​បាត់ដំបង​។ វា​នឹង​តែ​ជា​មួយ​នឹង​ការ​អន្តរា​គម​ន៏​និង​ជួយ​ពី​ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត​ដែល​នាង​បាន​បន្ត​អាជីព​របស់​នាង​នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។
បើ​ទោះ​បី​ជា​ការ​លែងលះ​ទម្រង់​សុះ​ម៉ាត់​ខ្ពស់​ជាមួយ​នឹង​ប្រជាប្រិយភាព​ សុធា​បាន​កើនឡើង​វិញ​ហើយ​នាង​បាន​ជួប​និង​កូនប្រុស​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ភាព​យ​ ន្ដ​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ​លោក​វ៉ា​ន់​ចាន់​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​កិច្ច​សន្យា​របស់​នាង​ បាន​ថត​បទ​ចម្រៀង​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​។ អា​ពា​ហ៍​ពិពាហ៍​របស់​ពួក​គេ​ប​ណ្តា​ល​ឱ្យ​កូនប្រុស​មួយ​ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ហេតុ​ផល​ដែល​ពួក​គេ​បាន​បំបែក​ដោយ​គ្មាន​ឯកសារ​។ នាង​ត្រូវ​បាន​កត់​សម្គាល់​ផង​ដែរ​ថា​បាន​មាន​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ parachutist នៃ​សាធារណរដ្ឋ​ខ្មែរ​មួយ​។ ទូទៅ​ស្រី​យ៉ា​នៃ​រដ្ឋាភិបាល​លន់​ន​ល់​ដែល​ជា infatuated យ៉ាង​ខ្លាំង​ជាមួយ​នាង​បាន​បញ្ចប់​ឡើង​កាន់​របស់​នាង​ប្រឆាំង​នឹង​ឆន្ទៈ​ របស់​នាង​នៅ​ក្នុង​ឧប្បត្តិ​ហេតុ​មួយ​។ ទំនាក់ទំនង​មិន​នឹងនរ​សុធា​អាច​ត្រូវ​បាន​បំផុស​គំនិត​នៅ​ពីក្រោយ​កាព្យ​ជំងឺ​ធ្លាក់​ទឹកចិត្ត​ច្រើន​បំផុត​របស់​នាង​។

ការ​ដួល​រលំ​នៃ​រាជធានី​ភ្នំពេញ

         វា​ត្រូវ​បាន​គេ​ជឿ​ថា​សុធា​បាន​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់ ខេត្ត​ប៉ៃលិន សម្រាប់​ឆ្នាំ​ថ្មី​ពុទ្ធសាសនា​នៅ​ឆ្នាំ 1975 ចំនួន​នៃ​ការ​ថត​ចុង​ក្រោយ​របស់​គាត់​គឺ​ជា​អ្នក​អបអរ​ឆ្នាំ​ថ្មី​នៅ​ខេត្ត​ប៉ៃលិន​។ មនុស្ស​ជា​ច្រើន​មាន​ការ​សង្ស័យ​នៃ​ពាក្យ​ប​ណ្តឹ​ង​នេះ​ដូច​ជា​វា​ត្រូវ​បាន ​គេ​បង្កើន​ការ​ដ៏​គ្រោះ​ថ្នាក់​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​នៅ​ខាង​ក្រៅ​ក្រុង​ ភ្នំពេញ​ដោយ​សារ​តែ​ការ​គូស​រង្វង់​នៃ​កង​កម្លាំង​ខ្មែរ​ក្រហម​។ នៅ​ពេល​ដែល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​បាន​ធ្លាក់​ចុះ​ជាក់​ស្តែ​ង​មាន​ការ​ព្យាយាម​ដោយ​បុគ្គលិក​យោធា​ដើម្បី​ជម្លៀស​សុធា​ចេញ​ពី​ប្រទេស​នេះ​។ ដូច​ជា​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ពេល​ដែល របប​ខ្មែរ​ក្រហម បាន​កាន់កាប់​នាង​ត្រូវ​បាន​គេ​បង្ខំ​ឱ្យ​ចាក​ចេញ​ពី​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​។ មាន​ការ​ប៉ាន់ប្រមាណ​ជា​ច្រើន​ទាក់ទង​នឹង​ជោគវាសនា​របស់​នាង​ពី​ភាព​ខុស​គ្នា​នៃ​សាក្សី​មួយ​។
សុធា​ដំបូង​អាច​លាក់​អត្តសញ្ញាណ​របស់​នាង​ផង​ដែរ​ខណៈ​ដែល​នាង​មក​ពី​ជនបទ​ កម្ពុជា​និង​លៃ​តម្រូវ​បាន​យ៉ាង​ល្អ​ផ្ទុយ​ទៅ​នឹង​ភាគ​ច្រើន​នៃ "ប្រជាជន​ថ្មី​" ។ ជន​រង​ះ​ពី​ជំរំ​របស់​នាង​មិន​បាន​ដឹង​ថា​នាង​ជា​ក្នុង​ចំណោម​ពួក​គេ​រហូត​ដល់​នាង​លួច​ទុកចិត្ត​ជាមួយ​ពួក​គេ​។ ទី​បំផុត​នាង​ត្រូវ​បាន​គេ​រក​ឃើញ​និង​ត្រូវ​បាន​បង្ខំ​ដោយ ប៉ុល​ព​ត​បាន រៀបការ​ជាមួយ​មួយ​នៃ​ជំនួយ​ការ​របស់​លោក​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ 1977 ក្នុង​នាម​ជា​តារា​ចម្រៀង​ល្បី​, សុធា​ត្រូវ​បាន​បង្ខំ​ឱ្យ​ទាំងស្រុង​ម្តែ​ង​បទ​ចម្រៀង​សម្រាប់​របប​ថ្មី​នេះ ​។
អា​ពា​ហ៍​ពិពាហ៍​ថ្មី​របស់​នាង​គឺ​ជា​ការ​មិន​សប្បាយ​ចិត្ត​មួយ​បាន​បំផ្លិចបំផ្លាញ​ដោយ​ការ​រំលោភ​បំពាន​រាងកាយ​។ ទី​បំផុត​ជម្លោះ​នេះ​បាន​ទទួល​បាន​ពី​ដៃ​និង​កម្មាភិបាល​ខ្មែរ​ក្រហម​នៅ​ ភូមិ​របស់​នាង​សម្រេច​ចិត្ត​នាង​មាន​បញ្ហា​ជា​ច្រើន​ទៀត​នៅ​រស់រាន​មានជីវិត ​។ នាង​ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រាប់​ថា​នាង​និង​គ្រួសារ​របស់​នាង​នឹង​ត្រូវ​បាន​ផ្លាស់ ​ប្តូ​រ​ទៅ​ភូមិ​មួយ​ទៀត​ហើយ​នាង​ត្រូវ​បាន​គេ​មើល​ឃើញ​មុន​ដោយ​រស់​រាន​មាន ​ជីវិត​ចាកចេញ​ដោយ​រទេះគោ​។ បន្ទាប់​មក​នាង​បាន​បាត់​ខ្លួន​នៅ​ក្រោម​កា​លៈ​ទេ​សៈ​អាថ៌កំបាំង​ធម្មតា​និង​ជា​ស្ទើរ​តែ​ប្រាកដ​ជា​ស្លាប់​។
គណនី​ផ្សេង​ទៀត​ជឿ​ថា​នាង​បាន​ស្លាប់​ពី​ការ​ច្រើន​ហួស​ក្នុង​ជំរុំ​កសិកម្ម​ខ្មែរ​ក្រហម​។ គណនី​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​ទោះ​បី​ជា​បាន​និយាយ​ថា​នាង​នៅ​តែ​មាន​ជីវិត​នៅ​ពេល​ដែល ​កង​កម្លាំង​ការឈ្លានពាន​របស់​វៀតណាម​មក​ដល់​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​នៅ​ឆ្នាំ 1979 ប៉ុន្តែ​បាន​ស្លាប់​ដោយសារ​កង្វះ​អាហារូបត្ថម្ភ​រយៈ​ពេល​ខ្លី​បន្ទាប់​នៅ​ ក្នុង​មន្ទីរពេទ្យ​មួយ​។
ក្នុងនាម​ជា​បុគ្គល​ទម្រង់​ខ្ពស់​និង​តន្ត្រីករ​មួយ​នាង​ជា​បេក្ខជន​នាយក​ រដ្ឋ​ម​ន្រ្តី​សម្រាប់​ការ​សម្លាប់រង្គាល​ក្នុង​របប​ប៉ុល​ព​ត​។ បងប្អូន​ស្រី​ពីរ​នាក់​របស់​នាង​នៅ​រស់​ទទូច​ថា​សុធា​រួម​ជាមួយ​ម្តាយ​និង​កូន​របស់​ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​គេ​យក​ទៅ កំពង់សោម ខេត្ត​និង​សម្លាប់​ភ្លាម​ដូច​ខាង​ក្រោម ធ្លាក់​ភ្នំពេញ សាកសព​របស់​នាង​ត្រូវ​បាន​មិន​ទាន់​ត្រូវ​បាន​រក​ឃើញ​។

កេរ្តិ៍​ដំណែល

        ជា​មួយ​នឹង​ការ​ចលាចល​វប្បធម៌​ដោយ​ពួក​ខ្មែរក្រហម​ភស្តុតាង​តិចតួច​នៃ​ជីវិត​របស់​រស់​សេរី​សុទ្ធា​នៅ​ឡើយ​។ ថត​មេ​របស់​នាង​ត្រូវ​បាន​បំផ្លាញ​ដោយ​របប​នេះ​ឬ​ធ្លាក់ចុះ​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស​ នៅ​ក្នុង​បរិស្ថាន​តំបន់​ត្រូពិច​ដោយ​សារ​តែ​ការ​ខ្វះ​ខាត​នៃ​ការ​អភិរក្ស​។ ទោះ​យ៉ាង​ណា​ថត​ប្លា​ស្ទិ​ច​ជា​ច្រើន​បាន​រួច​រស់​ជីវិត​ហើយ​បាន​ទទួល reissues ដំបូង​នៅ​លើ​កាសែត​កាសែត​ហើយ​ក្រោយ​មក​នៅ​លើ​ឌី​ស​បង្រួម​។ ជា​អកុសល​ជា​ច្រើន​នៃ reissues ទាំង​នេះ​ត្រូវ​បាន remixed ផង​ដែរ​ជាមួយ​នឹង​ចង្វាក់​បន្ថែម​ជា​ធម្មតា​បដិសេធ​ពិន្ទុ​ដើម​។ ការ​ចេញ​ផ្សាយ​នេះ​បាន​ពី​ប្រភព​មេ​ដោយហេតុនេះ​ត្រូវ​បាន​ស្វែង​រក​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដោយ preservationist និង​ការ​ប្រមូល​។
បងស្រី​សុធា​បាន រស់ Saboeut ត្រូវ​បាន​បញ្ចូល​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ​ជាមួយ​នឹង reuniting តន្ត្រីករ​នៅ​រស់​និង​ក្រុម​ត​ន្រ្តី​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​បន្ទាប់ពី​របប​ ខ្មែរ​ក្រហម​។ [3​] តន្ត្រីករ​នៅ​រស់រាន​មាន​ជីវិត​បាន​ទាក់​ទង​ដំបូង​រស់ Saboeut ដើម្បី​សួរ​អំពី​ជោគវាសនា​សុធា​បាន​។ [3​] លោក​រស់ Saboeut បាន​ប្រើ​ឱកាស​នេះ , និង​ទំនាក់ទំនង​របស់​នាង​ដើម្បី​បង្រួបបង្រួម​ក្រុម​និង​តន្ត្រីករ​ថ្ម​របស់​ប្រទេស​នេះ​។ [3​] យោង​តាម​លោក​ឆាំង​យុ​ដែល​ជា នាយក​ប្រតិបត្តិ នៃ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​, លោក​រស់ Saboeut ស្វែង​រក​ដើម្បី​ស្ដារ​ឡើងវិញ​នូវ​បទ​ភ្លេង​របស់​កម្ពុជា​ទៅ​ជា​កិត្តិយស​ ដល់​ប្អូនស្រី​របស់​នាង​ថា "ខ្ញុំ​គិត​ថា​នាង ត្រូវ​បាន​ចងភ្ជាប់​ដោយ​កេរ្តិ៍ដំណែល​នៃ​ប្អូន​ស្រី​របស់​នាង​ដើម្បី​ជួយ​»​ ។ [3​] ការ​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​របស់​នាង​ត្រូវ​បាន​បញ្ចូល​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ​ជាមួយ​នឹង​ការ​កសាង​ឡើង​វិញ​ប្រភេទ​ថ្ម​របស់​ប្រទេស​នេះ​។ [3​]
យ៉ាងណាក៏ដោយ​សុធា​នៅ​តែ​ក្រោយ​ស្លាប់​ពេញ​និយម​យ៉ាង​ខ្លាំង​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ​កម្ពុជា​និង​សហគមន៍​កម្ពុជា​បាន​រាយប៉ាយ​នៅ​ទូទាំង​សហរដ្ឋ​អាមេរិក​, បារាំង​, អូ​ស្រ្តា​លី​និង​កាណាដា​។ ចំណាប់​អារម្មណ៍​ខាង​លិច​នៅ​ក្នុង​សុធា​នឹង​មិន​ព្រលឹម​រហូត​ទាល់តែ​បទ​ ចម្រៀង​ដោយ​សុធា​ស៊ី​ន​ស៊ី​សា​មុត​និង​តារា​ចម្រៀង​ដទៃ​ទៀត​នៃ​ប្រទេស​ កម្ពុជា​សម័យ​ដូចជា មាស Samoun , ជួន​ម៉ាឡៃ និង ប៉ែន​រ៉​ន ត្រូវ​បាន​បង្ហាញ​នៅ​លើ​បទ​ភ្លេង​ទៅ​ក្នុង លោក Matt Dillon ភាព​យន្ត​របស់ ទីក្រុង​ប្រេត បទ​ដោយ​សុធា​គឺ "តើ​អ្នក​បាន​ឃើញ​ក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​ខ្ញុំ​"​, "ខ្ញុំ​មាន​ដប់ប្រាំ​មួយ​»​ហើយ​«​ចាំ​ដប់​ខែ​" ។
នេះ​ជា ទីក្រុង Los Angeles ក្រុម​ភ្លេង ត​ន្រ្តី Dengue Fever ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ពិសេស​តារា​ចម្រៀង​នាំ​មុខ​នៅ​កម្ពុជា​ឆោម​និមល​, គ្រប​ដ​ណ្ត​ប់​ចំនួន​នៃ​បទ​ចម្រៀង​ដោយ​សុធា​និង​តារា​ចម្រៀង​ផ្សេង​ទៀត​មក​ ពី​កន្លែង​កើតហេតុ​ថ្ម​និង​រមៀល​នៅ​កម្ពុជា​រយៈ​ពេល​ខ្លី​នោះ​ទេ​ប៉ុន្តែ​ អ្នក​មាន​។ ការ​មកដល់​នៃ​អ៊ិ​ន​ធើ​ណិ​, ការ​ពិតជា​បាន​រក្សា​ទុក​នូវ​អ្វី​ដែល​ត្រូវ​បាន​ចាកចេញ​ពី​ឌី​ស្កូ​ក្រា​ ហ្វី​របស់​នាង​ខណៈ​ពេល​ដែល​ការ​រីក​រាលដាល​និង​ការ​ទាក់​ទាញ​ការ​ចាប់​ អារម្មណ៍​នៅ​ក្នុង​តន្ត្រី​របស់​នាង​សូម្បី​តែ​បន្ទាប់​ពី​ស្ទើរ​តែ​ពាក់​ក​ ណ្តា​ល​សតវត្ស​ទី​មួយ​នៅ​ពេល​ក្រោយ​។

ឌី​ស្កូ​ក្រា​ហ្វី​ផ្នែក

Rock

  • "Chnam Oun Dop Prum Mouy (I'm 16)
  • "Cry Loving Me"
  • "Don't Be Mad"
  • "Hair Cut, Hair Cut"
  • "Have You Seen My Love"
  • "I'm So Shy"
  • "Phey! Phey!" (Scared! Scared!)
  • "Since When You Knew Me"
  • "Wait Ten Months"
  • "Wicked Husband"
  • "Mdeth gall daltarm kyum?(why do you follow me?)
  • "Klein jurp nersa (The fragrant that lasts with me)
  • "Rom Woolly Bully
  • "Bong Srolań Oun Ponman Der (Tell Me How Much You Love Me)
  • "Po Pruk Po Lngeach
  • "Penh Chet Tae Bong Muoy"

Romvong

  • "Kaduk Dol Heuy"
  • "Komping Puoy"
  • "Rolum Saen Kraw"
  • "Sarika Keo Kauch"
  • "Tha Cho Chok "
  • "Or! Champey Euy "
  • "Leour So Skol Thoun "
  • "Kae Rognea Heuy Me "
  • "Pkah Lmeath "
  • "Chong Ban Chea Kou Veasna"

Saravann

  • "Sra Muy Keo" (One Shot)

Slow

  • "Bopha Akasajal"
  • "Jomno Pailin"
  • "Kom Plich Oun Na"
  • "New Year's Eve"
  • "Pink Night"
  • "Pga Reige Leu Maik"
  • "Pruos Reing Awej?"
  • "Lort sene duong chan
  • "Chross O'yadao
  • "Somnerng Bopha prey phnom(songs of the jungle girl)
  • "Sralmall sene khyum(Shadow of my love)
  • "Chmreing sene khyum(Story of my love)
  • "Alay bong cher net(always misses you)
  • "Teurk hoe teu (river flow)
  • "Bong ban sonyah(You've promise)
  • "Soum ros khbere bong
  • "Oun soum angvall (I beg of you)
  • "Oun neul tharl rong jum (I will still wait)
  • "Complete men ban ( Can't forget)
  • "Oun smak bong smoss
  • "Oun sralnane bong nas( I love you so much)
  • "San nuk alay
  • "Men gor sralane bong( I shouldn't love you)
  • "Chup sralane men ban (Can't stop loving you)
  • "Jum neu tharl jum
  • "Oun jum bong cher neth
  • "Phnom Kong'rei (Phnom Kong Rei)
  • "Pros bondoll chiet
  • "Kum keng oun na bong
  • "Rom cha cha cha
  • "Jum loss sone
  • "Bong tvere eouy oun yume (You made me cry)
  • "Yume samrapp thngay ness
  • "Sall anosaovary
  • "Lane khume teu (let me go)
  • "Bondam stung keiv
  • "Reastrei buth sene (missing lover of the night)
  • "Pkah orchid
  • "Auh! seneha khyume
  • "Verjah boross (the word of men)
  • "Popol gomah
  • "Prote svamei
  • "Oun soum phneu chheung
  • "San klotpsa
  • "Chhba mon reing khyum
  • "Norok lokei(The sin of man)
  • "Ahso kasalmerlerr
  • "Rolok songka therm svamei
  • "Thmnorng leakina
  • "Thgnay lett oun sralnoss(When sunset,I miss u)
  • "Tropeang Peay
  • "San chok chem
  • "Pathchere sralnoss
  • "Gonsan nisei
  • "Machass sene oun
  • "Chmreing avasane
  • Konsaeng Krohom(Red Scarf)
  • Pros Del Ka'bor Chet (Man who betrays)
  • Veal Srey Sronoh

Duets with Sinn Sisamouth

  • "Ae Na Promajarey"
  • "Bong Ban Khernh Sre"
  • "Bos Choong"
  • "Chom Chait Pesaey"
  • "Chor Louch Jet"
  • "Have a Caramel"
  • "Jong ban pka avey?"("What flower do you want?"
  • "Kay Tha Kyom Jass"
  • "Konarb snaeha" ("Love poem")
  • "Komnoch veyo"
  • "Pneik Kmohuoch"
  • "Nao Tae Srolan
  • "Oh! snaeha euy!" ("Oh! Love...")
  • "Oun Rom Som Tae"
  • "Sronos Oh Jrov"
  • "Soniya 3 Tngai"(A Promise for 3 Days)
  • "Tesepheap Prolim"
  • "Tiev Euy Srey Tiev"
  • "Tmor Kol Sromol Snae"
  • "Tok Bong Om Skat"
  • "Yaop Yun Thun Trojeak"
  • "Yerng Kom Plich Knear"

Duets with Other Artists


  • Kmao Euy Kmao(Em Song Seum-1972)
  • Komloss Kromum Heu Ha(Em Song Seum-1972)
  • Komloss Kromum Srok Srae
  • Hann Pnal Da Ey(Eng Nary)
  • Soll Tae Card
  • Pka Sarai

No comments:

Post a Comment